تصاوير منتخب

------- سامانه پیامک اختصاصی
------- 2000 300 20 5000
--- زیر نظر استاد : الیاس بیدخوری

بايگاني

نويسندگان

پربحث ترين ها

پربازديدترين ها

پيوندها

تصاوير برگزيده

خلاصه آمار

۰

پیشگیری از آسیب های ورزشی

 

آسیب های ناشی از ورزش، آسیب هایی است که هنگام بازی کردن در یک ورزش یا نرمش به وجود می آیند. بعضی از آنها از تصادفات ناشی می شوند و بعضی دیگر در نتیجه آموزش های ضعیف یا وسایل تمرینی نامناسب به وجود می آیند. تعدادی از مردم هنگامی که در شرایط مناسب بدنی نیستند، آسیب می بینند. گرم نکردن بدن یا انجام ندادن حرکات کششی به اندازه کافی قبل از تمرینات ورزشی می تواند به این آسیب ها منجر شود. رعایت این نکات در پیشگیری از صدمات ناشی از ورزش به شما کمک می کنند:
هنگامی که حرکات خم کردن زانو را انجام می دهید، روی زانوی خود زیاد خم نشوید. وقتی حرکات کششی انجام می دهید، زانوهای خود را کج نکنید. پاهای خود را تا جایی که می توانید راست نگه دارید. هنگامی که می پرید، با زانوهای خم کرده روی زمین فرود آیید.
قبل از انجام هر ورزشی بدن خود را گرم کنید. همیشه قبل از بازی یا ورزش حرکات کششی انجام دهید. در انجام آن زیاده روی نکنید.
بعد از انجام ورزش های سخت و سنگین، بدن خود را به حالت اولیه برگردانید.
نرم ترین جای ممکن را برای ورزش پیدا کنید. روی آسفالت یا سطوح بتونی ندوید. روی سطوح صاف بدوید.
از کفش هایی استفاده کنید که کاملاً اندازه، محکم و قابلیت جذب ضربه را داشته باشند.

برای بزرگسالان
 
یک « مبارز آخر هفته» نباشید. سعی نکنید فعالیتی که باید در طول یک هفته انجام شود را در یکی، دو روز انجام دهید.
درست ورزش کردن را یاد بگیرید. برای کاهش خطر صدمات جدی از حالت مناسب استفاده کنید.
از وسایل مطمئن استفاده کنید.
توانایی بدن خود را بسنجید.
به سطح سختی ورزش خود به تدریج بیفزایید.

برای بچه ها
 
برای بازی کردن، در شرایط مناسبی باشید و قبل از انجام ورزش، تمرینات فیزیکی داشته باشید.
از قوانین بازی پیروی کنید، از وسایلی استفاده کنید که محافظ، اندازه و مناسب برای آن ورزش باشد. روش استفاده از وسایل را بیاموزید. هنگامی که خسته هستید یا از درد رنج می برید، بازی نکنید.
قبل از بازی، بدن خود را گرم کنید.
همیشه بعد از بازی بدن تان را به حالت اولیه برگردانید.

برای والدین و مربی ها
 
در ورزش های تماسی، بچه ها را طبق سطح مهارت های شان و اندازه بدن آنها، نه براساس سن شان گروه بندی کنید.
کودک را به سمت ورزش سوق دهید. او را به انجام ورزش هایی که دوست ندارد یا قادر به انجام آن نیست، وادار نکنید. سعی در یافتن برنامه های ورزشی که مورد تأیید مربیان ورزش است داشته باشید. مراقب باشید که بچه ها قبل از بازی، تمرین بدنی داشته باشند. کودکی را که مصدوم است، وارد بازی نکنید و اگر لازم است، به دکتر ببرید.
یک محیط امن برای ورزش آماده کنید.

نظرات (۰)
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی