سبزوار پـارکور | آمـوزش تخصصی پارکور و فری رانینگ

اولین تیم رسمی پـارکور در سبـزوار

سبزوار پـارکور | آمـوزش تخصصی پارکور و فری رانینگ

اولین تیم رسمی پـارکور در سبـزوار

با سلطان خیابان ها آشنا شوید...

شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۲، ۰۹:۵۰ ق.ظ

پارکور، تفریحی پرهیجان و کم هزینه است که اندک اندک به ورزش محبوب برخی از جوانان ایرانی تبدیل می شود. هدف پارکور، رسیدن به مقصد با استفاده از کاراترین، روان ترین و مستقیم ترین مسیر و مناسب ترین حرکات است که می تواند شامل دویدن، پریدن، بالا رفتن و خزیدن باشد.

پارکور اکنون به پدیده ای همه گیر در ایران بدل شده است. کمی که جست و جو کنی، به نام هایی برمی خوری که در شهرهای گوناگون کشور به انجام حرکت های شگفت آور پارکور مشغولند. «مبارز، پارکور لنگرود، پرسام پاکور، A.PGROUP.runners.wanted,Parkour, Tabriz گروه standback, kingwall پارکور رشت، پارکور تالش، پارکور همدان، پارکور خمین، اساک پارکور، پورتال پارکور و فری ران ایران، تایکر پارکور، پارکور مازندران، پارکور فردیس کرج، Street King CIAN، گروه آرتاپویز، پارکور اهواز، گروه پنتر، پارکور لاهیجان، گروه فدک، گروه رها و پارکور تبریز و  پارکور سبزوار »  که تنها بخشی از گروه هایی اند که این تفریح و ورزش هیجان انگیز را در سراسر ایران پراکنده اند.

سکانس های نخست فیلم بلوک 13 (B ـ 13 District) تماشاگر را میخکوب می کند. هنگامی که در سال 2009 این فیلم پلیسی...


ـ حادثه ای راهی پرده های سینماهای جهان شد و از راه دی وی دی های با کیفیت به خانه های هواداران ایرانی این ژانر راه یافت، بینندگان را با بازیگری روبه رو ساخت که توانایی هایش بیشتر به تکنیک های انیمیشنی می ماند.

در دقایق نخست فیلم، بازیگر سبزه رو، برای رهایی از بند بزهکارانی که در پی او بودند، چنان شگفت آور همچون ماهی قزل آلایی از میان حصارها و پنجره های باریک بدن خود را می لغزاند و از روی دیوارهای چندین ساختمان می پرید که همگان انگشت به دهان می ماندند. او با اندام ژله ای خود چنان آسمانی و معجزه وار از میان ساختمان های بلند و دیوارهای رفیع می گذشت که می پنداشتی، دو بال نامرئی او را یاری می کنند و کارگردان با جلوه های ویژه سینمایی توانسته چنین صحنه هایی را رقم بزند اما نه... این حرکت ها برای «تراسورها» نه غریبه بود نه شگفت آور به شمار می آمد... شاید در اندازه های الگوهایی برای پیشرفت و بهتر شدن در مسیر بدل شدن به یک «پارکورکار» جهان...

فیلم بلوک 13 شاید در چند سال گذشته، نشان دهنده خلاقیت های شگفت آور یک پارکور کار حرفه ای در نقشی سینمایی باشد، اما آنهایی که به تازگی به دنیای تراسورها وارد نشده اند، خوب به یاد دارند که یاماکازی ها در نخستین سال های سده 21 میلادی چه کردند و چگونه یک فلسفه جهانی را به نمایش گذاشتند. فیلم «یاماکازی ـ سامورایی های عصر جدید» در سال 2001 گروه یاماکازی را شهره جهانیان کرد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی