سبزوار پـارکور | آمـوزش تخصصی پارکور و فری رانینگ

اولین تیم رسمی پـارکور در سبـزوار

سبزوار پـارکور | آمـوزش تخصصی پارکور و فری رانینگ

اولین تیم رسمی پـارکور در سبـزوار

چند نکته ی مهم درباره ی پارکور و فری رانینگ

چهارشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۰۷ ب.ظ


مطالب زیر رو طبق تحقیقات و تجربه ی تیم پارکور سبزوار براتون میذارم ، امیدوارم مفید واقع بشه:

برای قوی شدن سعی کنید با استفاده از تمرینات بدنسازی مناسب،ماهیچه های خود را تقویت کنید، در غیر اینصورت ممکن است بیشترین بار را مفاصل به دوش بکشند و ساییده ،خرد یا پوک شوند.

در پارکور فقط نباید عاشقانه عمل کرد،بلکه باید عاقلانه نیز بود،منظورم این است که صرفا علاقه و شجاعت برای یادگیری کافی نیست،بلکه باید تعقل و تمرکز و تفکر هم داشت و ضمنا همیشه سعی کنید در محیط های ایمن یا مورد اطمینان تمرین کنید زیرا پول را می توان بدست آورد اما جان را ... !

گاهی اوقات جو(شور و هیجان و تشویق دوستان) باعث افزایش انرژی مثبت می شود ،اما گاهی هم شلوغ بودن و بی نظم بودن باشگاه ، موجب برهم ریختن حواس ما می گردد. بنابراین گاهی نیاز داریم در سکوت یا مکان های آرام تمرین کنیم.

توجه کنید که زمان زیادی قبل از تمرین باید به گرم کردن و حرکات کششی اختصاص یابد زیرا در غیر اینصورت ممکن است فیبرهای عضلانی بدن شما پاره شده و بعدا آسیب های جدی ببینید.

بیشترین بار بدن را زانوها تحمل می کنند.پس سعی کنید زانوهای خود را قوی کنید.

استفاده از شکلات ، نوشابه و امثالهم باعث پوسیدگی و تخریب دندان ها و استخوان ها می شوند،بنابراین سعی کنید از مواد غذایی طبیعی استفاده کنید.

خواب کافی قطعا موثر است ، می توانید امتحان کنید.

طبق تحقیقات انجام شده، کفش پارکور باید نرم و انعطاف پذیر باشد و طبق گفته ی محققان جزو مهمترین وسایل پارکور محسوب می شود

 لازم می دانم بگویم David Belle معتقد بود بهترین کفش پارکور ، پای برهنه است که شاید عده ای مسخره کنند و عده ای هم تایید کنند. من خودم با دیوید بل موافقم زیرا david معتقد بود اگر کفش نداشته باشیم یا در شرایط سختی به سر می بردیم باید با پای برهنه هم که شده جان خود را از خطرات نجات دهیم و نداشتن کفش صرفا نمی تواند بهانه ی خوبی برای دست کشیدن از تلاش باشد.

نکته ی بعدی این است که سعی کنید دست های خود را قوی نمایید،زیرا یک پارکور کار ماهر می داند که کجا از دست هایش استفاده کند.

سعی کنید فلسفه ی پارکور و فری رانینگ را با هم قاطی نکنید.(از نظر من،پارکور یعنی حرکاتی که هدف نهایی آن نجات از خطر باشد مثل فرار از زلزله یا آتش یا سیل و غیره.  اما فری رانینگ یعنی انجام حرکات نمایشی و حرکات آزاد ،هرچند ممکن است از منطق و فلسفه ی خاص خودشان برخوردار باشند)

از نظر من شاید در Parkour گاهی نیاز شد از FreeRunning استفاده شود و در FreeRunning  هم ممکن است گاهی حرکتی بزنیم که جزو پارکور باشد اما هدف اصلی پارکور و فری رانینگ (فلسفه ی آن دو) را نباید با هم قاطی کرد.

از نظر من،مهم نیست چه کسی از چه اسمی استفاده کند یا اینکه کدام تیم چه ورزشی را ابداع خواهد کرد.

بنابراین معتقدم، پارکور همیشه پارکور خواهد ماند و فری رانینگ ،همیشه  فری رانینگ.

                                                                                       ((الیــــــــــاس بیــــــدخوری))

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی