سبزوار پـارکور | آمـوزش تخصصی پارکور و فری رانینگ

اولین تیم رسمی پـارکور در سبـزوار

سبزوار پـارکور | آمـوزش تخصصی پارکور و فری رانینگ

اولین تیم رسمی پـارکور در سبـزوار

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

در این بازی شما مسیر خود را از روی بام ها طی می کنید. Parkour: Roof Riders یک بازی رکوردی و رقابتی است که باید سعی کنید به موقع بپرید تا از روی بام ها به پایین نیافتید. این بازی دارای موسیقی و صدا گذاری زیبایی می باشد. شما می توانید رکورد خود را آنلاین ثبت کنید و به اشتراک بگذارید. ورژن جدید بازی Parkour: Roof Riders را با لینک مستقیم از سایت آندرویدیها دانلود نمایید.


دریافت فایل
حجم: 6.92 مگابایت


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۸:۲۱
مدیر

خیلی از افراد عادت دارند که ساعت ۶ صبح از خواب بیدار شده و به انجام تمرینات خود بپردازند و عقیده دارند که این زمان بهترین زمان برای ورزش کردن آنهاست چون به آنها برای ادامه روز انرژی می‌دهد اما خیلی‌های دیگر اصلاً فکرش را هم نمی‌کنند که حتی یک روز قبل از ظهر تمریناتشان را انجام دهند و ترجیح می‌دهند که بعد از شام یک دوری بزنند و کمی‌ پیاده روی کنند اما آیا ساعت خاصی وجود دارد که تمرین کردن در آن ساعت بیشتر نتیجه دهد؟ …

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۳۱
کاربر اول


● فوائد دال بر صحت و سلامتی ورزش 

▪ نقطه چربی خود را دوباره تنظیم میکند 
فیزیولوژیست ها معتقدند که یک نوع از آمونیوآلکائیل ها که در جایی از مغز ذخیره شده اند زمان و مقدار خون را تنظیم می کند. این ماده "نقطه چربی" (همچنین به عنوان "نقطه تنظیم" نیز شناخته شده است) را کنترل می نماید و سطح چربی که بدن شما سابقا کسب نموده را مشخص می کند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۸:۵۱
کاربر اول



لباس : در فصل های گرم پوشیدن لباس های آستین کوتاه و مخصوصا اگر جنسش سوزنی باشه بهترین انتخابه . سایز لباس نباید خیلی تنگ باشه که جلوی حرکت دست در تمام جهات رو بگیره و همچنین نباید خیلی هم گشاد باشه که هنگام پرش یا سایر حرکات یقه ی لباس به صورت چسبیده و مانع از تنفس تریسر بشه . در فصول سرد هم پلارهای بدون کلاه...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۸:۰۲
کاربر اول

بدنسازی در پارکور از اهمیت زیادی برخورداره،چون اگه بدنت آماده نباشه ممکنه با اولین حرکت دچار آسیب بشی و این آسیب تا آخر عمر همرات باشه.پس بدنسازی در پارکور نقش مهمی داره.بدنسازی در پارکور به دو بخش تقسیم میشه بخش بالاتنه و پائین تنه .ازکمر به بالا بخش بالاتنه واز کمر به پائین بخش پائین تنه محسوب میشه.بخش بالاتنه شامل سرشانه،کتف،سینه،دست ها(خود دست به بخش های کف دست،پنجه ،مچ،ساعد و بازو تقسیم میشه.)وشکم می باشد.پائین تنه شامل کمر،کشاله،ران،زانو،ساق،دوقلو ها،مچ وکف پا تقسیم میشه.ما به تقویت این دو بخش به صورت جداگانه می پردازیم.

بخش بالاتنه:

1.تقویت کف دست،پنجه ها و مچ؟

برای تقویت کف دست،پنجه ها و مچ سه راه داره:

1.استفاده از لاستیک مخصوص یا خمیر

2.فشار دو کف دست به هم

3. ایستادن رو دست در حالت بالانس

روش اول این روش بستگی به خودتون داره اگر میخوائید از لاستیک استفاده کنید فقط کافیه به یه فروشگاه لوازم ورزشی مراجعه کنید و یه لاستیک مچ تهیه کنید. اما اگر میخوائید از خمیر استفاده کنید که منم خودم از این روش استفاده میکنم باید به نونوائی محلتون برید و دو کیلو آرد بخرید بعدش هر روز یه مقداری که خودتون صلاح بدونید خمیر درست کنید و تو دستتون با هاش بازی کنید این کارو هر روز حداقل به مدت 2 ساعت انجام بدید

چرا خمیر؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۹:۲۱
کاربر اول


مطالب زیر رو طبق تحقیقات و تجربه ی تیم پارکور سبزوار براتون میذارم ، امیدوارم مفید واقع بشه:

برای قوی شدن سعی کنید با استفاده از تمرینات بدنسازی مناسب،ماهیچه های خود را تقویت کنید، در غیر اینصورت ممکن است بیشترین بار را مفاصل به دوش بکشند و ساییده ،خرد یا پوک شوند.

در پارکور فقط نباید عاشقانه عمل کرد،بلکه باید عاقلانه نیز بود،منظورم این است که صرفا علاقه و شجاعت برای یادگیری کافی نیست،بلکه باید تعقل و تمرکز و تفکر هم داشت و ضمنا همیشه سعی کنید در محیط های ایمن یا مورد اطمینان تمرین کنید زیرا پول را می توان بدست آورد اما جان را ... !

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۹:۰۷
کاربر اول


زیبایی پارکور در این است که هر کسی می تواند وارد آن شده و پیشرفت کند. فقط اراده مهم است. هیچ قانون مدوی برای پیروی وجود ندارد ولی قویا تاکید می کنیم که پایه ها و اساس ها بسیار توجه کنید. در پایان دارا بودن فیزیک مناسب پیشرفت شما را آسان تر می کند زیرا شما بنیان محکم برای ساختن روی آن دارید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۶:۱۲
مدیر


اساس پارکور می تواند مربوط به کونگ فو یا هنر های رزمی باشد. قانون ٫ نیاز و ماهیت پارکور می باشد. قانون داشتن پارکور نیاز است ولی ضروری نیست. همه می توانند یک پرش بلند انجام دهند٫ تفاوت آن در فرود آمدن است. بعضی به خاطر فرود نا مناسب آسیب می بینند در حالی که دیگران حتی کوچکترین ضربه ای احساس نمی کنند به دلیل این که آن ها برای نرم بودن این حرکت تمرین کرده اند.این جاست که ابعاد پارکور مطرح می شود : بعد تکنیک ( کار کردن روی کیفیت حرکت و افزایش قدرت درک شرایط ) و بعد احساس ( احساس روان بودن ). این مهم است پارکور را مجموعه ای از این دو بهد به صورت کاملا مرتبط با یکدیگر بدانیم. امروزه افرادی ( مانند اسکیت بازها ) از محافظ و گارد استفاده می کنند ولی ما دوست نداریم از گارد استفاده کنیم یا بر روی تشک بپربم زیرا این کار ریسک و خطر را از ما می گیرد در حالی که ما به آن نیاز داریم تا به جلو برویم و بر موانع پیروز شویم . باید زمین خوردن را بپذیرید٫زخمی شوید و آسیب ببینید ( ولی نه آسیب جدی!). این برای یادگیری و پیشرفت مهم است و ما را قوی تر می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۶:۱۰
مدیر


پارکور از ورزشهای گوناگون که به طور کلی ورزش های شهری مانند اسکیت برد و ... و هنرهای رزمی و البته آموزش های پدر دیوید متولد شد. این تمام چیزهایی است که موثر بودند و باعث شدند که پارکور درلیزس جایی که نیمه شهری و نیمه طبیعی است متولد شود. پارکور در حال حاضر از یک بازی بچگانه به یک هنر تبدیل شده است ٫هنر زندگی کردن ٫هنر حرکت کردن. این درست نیست فکر کنید با بزرگتر شدن باید این ورزش را کنار بگذارید. در این زمینه بروس لی می گوید " بازی کنید ولی جدی تر" ما می توانیم در مورد هنر پریدن٫ هنر گذر از موانع ٫ هنر تغییر مکان صحبت کنیم اما تعریف آن اهمیتی ندارد. سباستین نام دیگری به جز پارکور برای این ورزش پیشنهاد نمی کند. این نقش دیگران است که بگویند این یک هنر است یا نه. به هر حال ما هنوز راه درازی تا رسیدن به هدف نهایی پیش رو داریم. امروز سباستین پارکور را به تعدادی از افراد به نام انتقال داده تا باعث گسترش این ورزش شود. سباستین همان قدر از آنان آموخته که آن ها از سباستین آموخته اند. ما به قابلیت ها و افکار یکدیگر نیاز داریم تا این ورزش را توسعه دهیم. هر کس با انگیزه خودش وارد این ورزش می شود ٫به همین سادگی. تنها دلیل وارد شدن به این ورزش عشق به این هنر می باشد. "روزی که همه چیز مسطح باشد ٫ما خواهیم مرد " یک مانع ٫در حالت معمولی ما را از ادامه حرکت باز خواهد داشت ٫ ما را فلج می کند ! ولی در پارکور هر چیزی که به عنوان مهنع دیده می شود ٫ وسیله ایست برای حرکت کردن و به جلو رفتن.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۶:۰۴
مدیر


پارکور به طور اساسی هنر حرکت کردن است وقتی که ورزشکار از موانع موجود در محیط اطرافش برای ایجاد شیوه های حرکتی جدید و زیبا استفاده کند.پارکور شامل دویدن, پریدن , جهش و صعود کردن می باشد. به طوری که هدف نهایی این است که این حرکات در روان ترین حالت انجام شود. برای افراد ناآشنا با پارکور بهترین تصویر قابل رسم این است که کاری که ما انجام می دهیم تقریبا شبیه ماتریکس یا اسپایدرمن بدون نیاز به جلوه های ویژه می باشد.چیزی که شما در پیش رو دارید یک نظم و آمودگی عمیق می باشد. در ابتدا شما خودتان را در حال تمرین تعداد زیادی حرکت تنها می یابیدولی وقتی که ماهرتر شدید ٫متوجه می شوید که به صورت خود به خود حرکات را با هدف تبدیل شدن به یک حرکت روان و بدون تردید به هم متصل می کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۵:۵۸
مدیر