سبزوار پـارکور | آمـوزش تخصصی پارکور و فری رانینگ

اولین تیم رسمی پـارکور در سبـزوار

سبزوار پـارکور | آمـوزش تخصصی پارکور و فری رانینگ

اولین تیم رسمی پـارکور در سبـزوار

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

گرم کردن

قبل از شروع ورزش، بدن خود را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه گرم کنید. این کار را می­توانید با راه رفتن، دویدن آهسته یا درجازدن انجام دهید.گرم کردن می­تواند همان ورزشی باشد که قصد انجام آن را دارید اما با افزایش تدریجی سرعت؛ مثلاً اگر قصد دارید با دوچرخه ثابت ورزش کنید، ابتدا با سرعت آهسته و بدون وجود مقاومت شروع کنید. در مورد تمرین با وزنه نیز این قانون صادق است، می­توانید ست اول را با وزنه­ های سبک انجام دهید.

گرم کردن باعث می­شود که عضلات شما گرم و آماده ورزش شوند. بعد از ۳ تا ۵ دقیقه از حرکات فوق، از تمرینات کششی عضلات بزرگ هم برای گرم کردن استفاده کنید. بهتر است حرکات کششی را به مدت ۱۵ تا ۶۰ ثانیه نگه دارید و ۴ بار تکرار کنید.

سرد کردن:

بعد از اتمام ورزش به تدریج شدت فعالیت خود را کاهش دهید و مشابه آنچه در گرم کردن گفته شد در طی ۵ تا ۱۰ دقیقه بدن خود را به وضعیت قبل از ورزش باز گردانید.

فراموش نکنید قبل از شروع ورزش و کاهش وزن با ما مشورت کنید. "نمونه ای از تمرینات را در زیر مشاهده میکنید"



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۴۹
مدیر

پارکور حرکات آکروباتیک، بدل کاری، رقص،«حرکت‌های دلخواه» و حرکات نابجا بدون توجه به عواقب آن و پرش‌های بلند بدون دلیل نیست بلکه مجموعه‌ای از حرکات از پیش تعریف شده و هدفمند است.

در پارکور خبری از مسابقه و کل‌کل هم نیست. یک کمپین از یکم ماه مه سال ۲۰۰۷ توسط وبگاه رسمی پارکور برای حفاظت از پارکور و فلسفهٔ آن در مقابل مسابقه و رقابت آغاز شده‌است. اعضای این کمپین اعتقاد دارند که «مسابقه» افراد را تحریک می‌کند که با دیگران برای رضایت تماشاگران یا اثبات برتری‌های خود و یا احیانا سودهای مالی مبارزه کنند؛ در حالی که در پارکور، افراد در کنار یکدیگر و فقط برای خودشان تمرین می‌کنند. پس پارکور نمی‌تواند تبدیل به یک رشتهٔ مسابقه‌ای شود، مگر آن که اساس وجودی آن یعنی «پرورش خود» نادیده گرفته شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۵۰
مدیر

ورزش، به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی مفرّ سالمی برای آزاد کردن انرژی انبار شده آنها است و این خود بسیار لذت‌بخش و آرامش‌دهنده است.ورزش شروع ناتوانی ناشی از سالخوردگی و بیماری مزمن را به تأخیر انداخته و باعث افزایش امید به زندگی فعال و نیز امید به خود زندگی می‌شود. و بالاخره، ورزش داروی اعصاب به همه ریخته و شادی‌آور است، و روان‌شناسان اذعان دارند که ورزش در تسکین حالات روحی منفی، نسبت به روان‌درمانی بهتر عمل می‌کند...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۳۶
مدیر