سبزوار پـارکور | آمـوزش تخصصی پارکور و فری رانینگ

اولین تیم رسمی پـارکور در سبـزوار

سبزوار پـارکور | آمـوزش تخصصی پارکور و فری رانینگ

اولین تیم رسمی پـارکور در سبـزوار

پارکور یک هنراست نه ورزش؟!!!

پنجشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۱۳ ب.ظ

پارکور یک هنر است ، هنر جا به جایی. برای مثال یک فرد عادی وقتی به یک ارتفاع می رسد دنبال پله برای پایین آمدن از آن می گردد اما یک پارکور کار از آن ارتفاع می پرد. یک آدم عادی وقتی به یک مانع می رسد مسیرش را عوض می کند اما یک پارکور کار آن مانع را با یکی از حرکات پارکور پشت سر می گذارد. البته منظورم این نیست که از این به بعد بجای از پله بالا و پایین رفتن از در و دیوار بپرید بالا و پایین و این کار در قالب ورزش انجام می شود نه زندگی روزمره !

لطفا کمی صبر کنید تا تصویر کامل بارگذاری شود

پارکور در ایران ورزش جا نیفتاده ای هست و عده ای تا حالا اسم آن راهم نشنیده اند.پارکور  ذهن شما  آزاد و استرس رو به شدت کاهش می دهد.
 پارکور به شما یاد میدهد چطوری با مشکلات زندگی مبارزه کنید. چون کم کم یاد می گیرید که نباید به خاطر وجود یک مانع مسیرتان را عوض کنید. باید مانع را از سر راهتان بردارید...

هر ورزشکاری در هر ورزشی به نوبه خودش اگر امکانات و دقت نداشته باشد خطراتی هم به دنبال دارد،اما اگر در پارکور از سیاست ، صبر ، خود باوری و شجاعت و همراه با امکانات استفاده کنیم و در کنارش تمرین هم داشته باشیم در زندگی بسیار کمک خواهد کرد.
واسه انجام تمرینات مطلوب پارکور باید کمی آمادگی بدنی (انعطاف و وزن مناسب و…) داشته باشید ولی با نداشتن اینها هم میتونید تمرینات پارکور رادر حد خودتان انجام دهید.
عده ای فکر می کنند پارکور یعنی کله خر بودن ! میگن وقتی پله هست چرا از دیوار بپریم؟ خوب وقتی می تونید توپ رو با دست ور دارید و بدوید توی دروازه حریف و توپ رو بندازید اونجا چرا انقدر جون می کنید با پا بهم پاس می دید و… ، وقتی می تونید با هلی کوپتر یا تله کابین بروید بالای کوه چراکوه نوردی می کنید که آخرش هم از اونجا بیفتید پایین؟
پس می بینید که ذات ورزش همین است و ذات پارکور هم مثل سایر ورزش ها گذر از موانع است. ورزشکاران بخاطر علاقه ورزش می کنند لازم نیست حتمآ با دید سود و منفعت جویی به ورزش نگاه کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی