تصاوير منتخب

-------- سامانه پیامک اختصاصی -------
--------- 2000 300 20 5000 ---------
با سلام، ما دیگر قادر به فعالیت در این رشته نمیباشیم اما آماده مشاوره دادن به ورزشکاران عزیز هستیم.
لطفا نظرات خود را در سایت فقط بصورت عمومی ارسال کنید.
بدرود

بايگاني

نويسندگان

پربحث ترين ها

پربازديدترين ها

پيوندها

تصاوير برگزيده

خلاصه آمار

۰

پیشگیری از آسیب های ورزشی

 

آسیب های ناشی از ورزش، آسیب هایی است که هنگام بازی کردن در یک ورزش یا نرمش به وجود می آیند. بعضی از آنها از تصادفات ناشی می شوند و بعضی دیگر در نتیجه آموزش های ضعیف یا وسایل تمرینی نامناسب به وجود می آیند. تعدادی از مردم هنگامی که در شرایط مناسب بدنی نیستند، آسیب می بینند. گرم نکردن بدن یا انجام ندادن حرکات کششی به اندازه کافی قبل از تمرینات ورزشی می تواند به این آسیب ها منجر شود. رعایت این نکات در پیشگیری از صدمات ناشی از ورزش به شما کمک می کنند:
۰

مهمترین علل آسیب دیدگی یک ورزشکار



عوامل مربوط به ورزش کار ومربی: 
الف) بی توجهی :


عدم رعایت دقیق قوانین ورزشی می تواند موجب مخاطرات جدی شود.


ب )تکنیک ضعیف:


یادگیری غلط مهارت های حرکتی میتواند سبب آسیب شود.


ج )خستگی:


فشار بیش از حد و طولانی و خستگی متعاقب آن میتواند عاملی مستعد کننده برای ایجاد آسیب شود.

۰

مطالب جالب درمورد ورزش



وَرزش به فعالیتها یا مهارتهای عادی جسمانی‌ای گفته می‌شود که بر پایه یک رشته قوانین مورد توافق همگانی و با اهداف تفریحی، یا برای مسابقه، نشاط شخصی، دستیابی به ورزیدگی، مهارت جویی یا آمیزه‌ای از این اهداف انجام می‌گیرد.

تعریف ورزش به هدف و منظور از انجام آن بستگی دارد. برای نمونه پیکارهای شنا که در برابر هزاران نفر در یک استخر سرپوشیده مسابقاتی انجام می‌گیرد یک گونه از ورزش بشمار می‌رود در حالیکه شنا در یک استخر معمولی یا در دریا یک تفریح شمرده می‌شود.

رشته‌های فراوانی در ورزش وجود دارند و مردم زمان و هزینه زیادی را چه به عنوان شرکت کننده و چه به عنوان تماشاگر صرف ورزش می‌کنند. ورزش و ورزش کردن طی سالیان طولانی از قالب یک تفریح و سرگرمی به قالب یک حرفه و فعالیت درآمده است و تعداد بیشماری از ورزشکاران حرفه‌ای در سراسر جهان از طریق ورزش به ثروت و زندگی رسیده اند. این یکی دیگر از خصوصیات ورزش به شمار می‌آید.

امروزه ورزش زنان نیز جایگاه خاصی در مجامع بین المللی پیدا کرده است.

واژه‌ ورزش‌ که از دیرباز معنای تمرین و ممارست داشت به هنگام‌ تصویب‌  قانون‌ ورزش‌ اجباری‌ در مدارس در 16 شهریور ماه‌ 1306 ‌ به طور رسمی به معنای امروزی وارد قاموس‌ واژگان‌ دولتی‌ ایران‌ شده‌ است‌.

ورزش

ورزش شامل...

۰

جایگاه ورزش در ایران باستان


 

جایگاه ورزش در ایران باستان

دکتر گریشمن، باستان شناس فرانسوی درباره ورود آریانها هزار سال قبل از میلاد می‌‌گوید: این سواران ایرانی با زن، بچه و گله وارد شدند
آریانها یکی از شعب مردمان هند و اروپایی بودند که شعبه اولی آنها بحساب می‌‌آمدند. برخی از باستان شناسان معتقد هستند که ساکنین اولیه آریانها یا آریاییها در قسمت شرقی و جنوب شرقی دریای خزر بوده و برخی دیگر آنها را به مردمان قفقازیه که به قسمت‌های جنوبی خزر آمده‌اند نسبت می‌‌دهند.

اینان مردانی بودند که از راه شمشیر و به‌ عنوان سرباز مزدود زندگی می‌‌کردند ایشان سربازانی را تشکیل می‌‌دادند که می‌‌بایست یک روز جانشین امرائی بشوند که خود در خدمت ایشان بودند.

۰

بازی اندروید پارکور Roof Riders2.4

در این بازی شما مسیر خود را از روی بام ها طی می کنید. Parkour: Roof Riders یک بازی رکوردی و رقابتی است که باید سعی کنید به موقع بپرید تا از روی بام ها به پایین نیافتید. این بازی دارای موسیقی و صدا گذاری زیبایی می باشد. شما می توانید رکورد خود را آنلاین ثبت کنید و به اشتراک بگذارید. ورژن جدید بازی Parkour: Roof Riders را با لینک مستقیم از سایت آندرویدیها دانلود نمایید.


دریافت فایل
حجم: 6.92 مگابایت


۰

بهترین زمان برای ورزش کردن

خیلی از افراد عادت دارند که ساعت ۶ صبح از خواب بیدار شده و به انجام تمرینات خود بپردازند و عقیده دارند که این زمان بهترین زمان برای ورزش کردن آنهاست چون به آنها برای ادامه روز انرژی می‌دهد اما خیلی‌های دیگر اصلاً فکرش را هم نمی‌کنند که حتی یک روز قبل از ظهر تمریناتشان را انجام دهند و ترجیح می‌دهند که بعد از شام یک دوری بزنند و کمی‌ پیاده روی کنند اما آیا ساعت خاصی وجود دارد که تمرین کردن در آن ساعت بیشتر نتیجه دهد؟ …

۰

فواید ورزش کردن


● فوائد دال بر صحت و سلامتی ورزش 

▪ نقطه چربی خود را دوباره تنظیم میکند 
فیزیولوژیست ها معتقدند که یک نوع از آمونیوآلکائیل ها که در جایی از مغز ذخیره شده اند زمان و مقدار خون را تنظیم می کند. این ماده "نقطه چربی" (همچنین به عنوان "نقطه تنظیم" نیز شناخته شده است) را کنترل می نماید و سطح چربی که بدن شما سابقا کسب نموده را مشخص می کند. 

۰

لباس و کفش پارکور



لباس : در فصل های گرم پوشیدن لباس های آستین کوتاه و مخصوصا اگر جنسش سوزنی باشه بهترین انتخابه . سایز لباس نباید خیلی تنگ باشه که جلوی حرکت دست در تمام جهات رو بگیره و همچنین نباید خیلی هم گشاد باشه که هنگام پرش یا سایر حرکات یقه ی لباس به صورت چسبیده و مانع از تنفس تریسر بشه . در فصول سرد هم پلارهای بدون کلاه...

۰

بدنسازی در پارکور

بدنسازی در پارکور از اهمیت زیادی برخورداره،چون اگه بدنت آماده نباشه ممکنه با اولین حرکت دچار آسیب بشی و این آسیب تا آخر عمر همرات باشه.پس بدنسازی در پارکور نقش مهمی داره.بدنسازی در پارکور به دو بخش تقسیم میشه بخش بالاتنه و پائین تنه .ازکمر به بالا بخش بالاتنه واز کمر به پائین بخش پائین تنه محسوب میشه.بخش بالاتنه شامل سرشانه،کتف،سینه،دست ها(خود دست به بخش های کف دست،پنجه ،مچ،ساعد و بازو تقسیم میشه.)وشکم می باشد.پائین تنه شامل کمر،کشاله،ران،زانو،ساق،دوقلو ها،مچ وکف پا تقسیم میشه.ما به تقویت این دو بخش به صورت جداگانه می پردازیم.

بخش بالاتنه:

1.تقویت کف دست،پنجه ها و مچ؟

برای تقویت کف دست،پنجه ها و مچ سه راه داره:

1.استفاده از لاستیک مخصوص یا خمیر

2.فشار دو کف دست به هم

3. ایستادن رو دست در حالت بالانس

روش اول این روش بستگی به خودتون داره اگر میخوائید از لاستیک استفاده کنید فقط کافیه به یه فروشگاه لوازم ورزشی مراجعه کنید و یه لاستیک مچ تهیه کنید. اما اگر میخوائید از خمیر استفاده کنید که منم خودم از این روش استفاده میکنم باید به نونوائی محلتون برید و دو کیلو آرد بخرید بعدش هر روز یه مقداری که خودتون صلاح بدونید خمیر درست کنید و تو دستتون با هاش بازی کنید این کارو هر روز حداقل به مدت 2 ساعت انجام بدید

چرا خمیر؟

۰

چند نکته ی مهم درباره ی پارکور و فری رانینگ


مطالب زیر رو طبق تحقیقات و تجربه ی تیم پارکور سبزوار براتون میذارم ، امیدوارم مفید واقع بشه:

برای قوی شدن سعی کنید با استفاده از تمرینات بدنسازی مناسب،ماهیچه های خود را تقویت کنید، در غیر اینصورت ممکن است بیشترین بار را مفاصل به دوش بکشند و ساییده ،خرد یا پوک شوند.

در پارکور فقط نباید عاشقانه عمل کرد،بلکه باید عاقلانه نیز بود،منظورم این است که صرفا علاقه و شجاعت برای یادگیری کافی نیست،بلکه باید تعقل و تمرکز و تفکر هم داشت و ضمنا همیشه سعی کنید در محیط های ایمن یا مورد اطمینان تمرین کنید زیرا پول را می توان بدست آورد اما جان را ... !